Myrthe in the USA!

A new beginning...

Lieve Nederlanders,

Er is (zoals ik in elk blog zeg) weer een heleboel gebeurd. Maar deze keer is het toch net iets anders. Zoals sommigen van jullie al weten, ben ik van gast gezin gewisseld. Ik mag hier van de organisatie niet veel over kwijt, maar ik ben vorige week vrijdag verhuisd naar Porter, Texas, waar mijn nieuwe gast gezin woont. Het is niet ver van Cleveland vandaan, maar ik moest wel van shcool wisselen...

Maar ondanks de moeilijke wisseling, ben ik ontzettend blij. Mijn nieuwe gast gezin bestaat uit een vader, Robert, en een moeder, Monique. De drie kinderen zijn het huis uit en studeren of hebben al een baan. Robert en Monique zijn super aardig en ik ben heel blij met ze als mijn nieuwe gast ouders! Ze zijn van plan me ontzettend veel van Texas te laten zien, maar ze willen me ook mee nemen naar andere plekken in de US!

De vrijdag avond dat ik verhuisde, ben ik nog wel naar de Football game geweest van Cleveland (die ze weer verloren...) om afscheid te nemen van de vrienden daar. Het was best lastig, maar omdat we niet heel ver van ze vandaan zitten kan ik ze gewoon nog zien, en dat is fijn. Op Zaterdag zijn ik en Monique wezen shoppen en op Zondag zijn we naar Houston geweest voor een airplane show met Robert's ROTC klas (een vak in High School dat je voorbereid op een eventuele toekomst in the army) en daar heb ik vrijwilligers werk gedaan met de groep en veel gezien van alle vliegtuigen! Ontzettend gaaf om mee te maken!

Daarna op Maandag, heb ik me ingeschreven voor school in Porter, en op Dinsdag kon mijn eerste week beginnen! De school is ontzettend mooi en ik vind het leuker dan in Cleveland. Ze bieden veel meer vakken aan en ik heb de eerste week al heel veel leuke dingen gedaan! Intussen is mijn rooster ook helemaal bekend en het veschilt best wat met wat ik in Cleveland had.

Hier in Porter heb je A days en B days, en mijn lessen zijn 1.5 uur lang. Op A days begin ik met ‘Vocal Ensemble’ een choir met alleen meisjes. Het is echt super gezellig en ik heb heel veel zin dit jaar veel met ze op te treden! Daarna heb ik US History, English 3 AP (al een heel stuk moeilijker dan in Cleveland), Dance Company (op het niveau van het echte dans team maar dan zonder alle optredens) & Soccer. Het soccer team is echt heel erg gezellig en ik ben dan ook ontzettend blij dat ik in Varsity speel en niet in Junior Varsity. Het verschil is gebaseerd op hoe goed je bent, maar ook grotendeels op leeftijd, dus Varsity is wel een hoog niveau voor mij maar ik heb een grote kans dat ik daar blijf omdat ik een Junior (3e jaar) ben.

Mijn B day begint weer met Choir, daarna heb ik Pre-AP Pre-Calculus (wiskunde), Dance Company (deze les heb ik elke dag, maar het is maar 45 minuten) & Soccer. Elke dag dus lekker bezweet eindigen ;)

In het weekend na mijn eerste school week, hebben Monique en Robert (en een vriend van Robert) mij meegenomen naar Austin waar twee van de kinderen wonen. Op Vrijdag na school zijn we meteen vertrokken, de rit was zo’n 3 en een half uur, en ‘s avonds zijn we uit eten geweest met Robert en Monique’s dochter Rachel. Ik vond het super leuk om haar te ontmoeten, maar het was ook wel een beetje raar om te bedenken dat zij mijn host zus is zonder dat ik haar echt zie. Net als met de jongste zoon, Jamie, die ik Zaterdag ontmoette. Samen met Rob, Rob’s vriend Rich en Jamie, ben ik naar mijn eerste ‘echte’ University Football game geweest; The Texas Longhorns vs. The Kansas Wildcats. Zoals sommigen misschien weten, is er een orkaan in Mexico en dus was het weer in Texas echt verschrikkelijk. Stond ik daar, in mijn korte broek, t-shirt en teenslippers; in de stromende regen! Maar we hebben de game gewonnen (23-9) dus dat maakte het wel weer een beetje goed!

‘s Avonds zijn we wezen eten bij een Mexicaans restaurant en hebben we Trivia (Triviant) gespeeld in een bar tot de late uurtjes. Ik was inmiddels kapot, en heb niet veel vragen beantwoord, maar het was wel heel gezellig.

Op Zondag hebben we met z’n allen gebruncht en heb ik ongelooflijk geweldige American Pancakes gehad maar na een tijdje was het toch wel weer tijd om naar huis te gaan. Want school begon gewoon weer op Maandag.

Het was voor mij best moeilijk om zo helemaal weer opnieuw te beginnen, maar ik denk dat het zeker wel goed gaat komen. De meesten zijn heel erg aardig en het helpt dat ik Soccer doe, want ik maakte daar al snel heel veel vriendinnen. Ook heb ik mijn kamer hier al heel leuk gedecoreerd met foto’s en kaartjes die ik van jullie Nederlanders heb gekregen! Dus als iemand mijn nieuwe adres wil om mij een kaartje te sturen kun je me appen! Want het is echt super leuk om die allemaal te lezen en ook op te hangen in mijn (nu nog wat lege) kamer.

Nu is dit blog al redelijk lang aan het worden en dus zal ik leuke nieuwe feitjes van school en het Amerikaanse leven in Porter toch nog even bewaren voor mijn volgende blog. Mijn excuses dat dit zo lang heeft geduurd, (sorry oma!), maar ik ben gewoon ontzettend druk geweest!

Heel veel liefs van jullie favoriete (kuch) Nederlandse Amerikaan!! Xo

Reacties

Reacties

Oma Annie

Ja, wat is het weer fijn om jou verslag te lezen. En wat fijn dat jij het in je nieuwe gast gezin naar je zin hebr.
Dat het weer wennen begrijp ik maar je gaat ons vast mooie dingen vertellen en daar kijk ik naar uit.

Frank

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt in je nieuwe gastgezin. Leuke foto's! Liefs uit Boxmeer.

Liv

Aaah super fijn van je leuke nieuwe gastgezin!
Ook top dat je niet heeel ver hebt moeten verhuizen, ook al maak jij sowieso snel weer nieuwe vrienden is het toch fijn om ook de anderen nog te kunnen zien :).

Ik ga je zeker nog een kaartje sturen ;p
Groetjes uit Nederland!

Yvonne

Goed om te horen dat je het fijn hebt in je nieuwe gastgezin. Wat een mooie (lekkere) foto's!

Loius Van Gaal

Ben jij nou zo goed of zijn zij nou zo slecht??
Keep it up the good Work en remember... working hard is not the same as working smart.
Be a proud duchy and kop the balls in the net.
See you in the dutch girlsteam under the sixteen and last advice:
always wear your shin protectors and paint your nails before a game.
love a van gaal imitator (wink wink

Katniss Everdeen

Dear Myrthe,
Love reading your blog!!
Do not forget my movie premiere in the USA.
it will rock!!
love Kat

GRANDMA ANNEMARIE

ik kan skypen.... een keertje doen??
het is zondag en ik verveel me.
gelukkig is je pap hier en houdttt me gezelschap.

Wilma

hai Myrthe,

Hier een reactie van een moeder waarvan haar dochter op dit moment in Amerika zit via dezelfde organisatie. Nu is het zo dat het niet goed met haar gaat. Er zijn problemen met haar gastgezin. Nu heeft zij om overplaatsing gevraagd, maar de organisatie zegt dat zij geen gastgezinnen hebben in de staat waar zij zit. Ze mag de staat niet verlaten volgens STS. Mag ik je vragen hoe dat bij jouw werd geregeld? mijn mailadres is; singelpetten@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!