Myrthe in the USA!

Halfway there!

Halfway there !

Het is alweer zo lang geleden dat ik mijn blog heb geschreven, ik kan gewoon niet geloven hoe snel de tijd hier gaat! Ik ben al op de helft; 5 months done, 5 more to go!

Er is zo veel gebeurd, zoals ik elke keer zeg als ik mijn blog update, maar het is gewoon waar! Ik ga alles dus iets korter doen dan normaal.

Mijn skype-date met ID-Dance was super leuk, en ik moet toegeven dat dansen toch wel een van de dingen is die ik het aller meeste mis. Het is hier gewoon allemaal niet hetzelfde. Wel zijn we al aan het werken aan onze Spring Show en daar heb ik heel veel zin in!

Ik kan niet meer veel herinneren van de keer dat ik naar de kerk ben geweest, maar ik ben van plan snel nog een keer te gaan, en dan zou ik alles daarover vertellen.

Op 5 December vierden wij hier Sinterklaas; maar natuurlijk heel anders dan dat ik gewend ben. Ik kreeg cadeautjes van mijn gast gezin, en ik kreeg zelfs een pakket van mijn ouders thuis! Super leuk om toch pepernoten te kunnen eten als je niet thuis kunt zijn voor zo’n traditionele dag. In het weekend van de kerstvakantie zijn we naar Orange gereden, om Kerst te vieren met de familie van mijn gast moeder haar familie. Ik vond het super gezellig, maar ik moest zeker veel aan mijn eigen familie thuis denken. Gelukkig zorgde iedereen ervoor dat ik het goed naar mijn zin had, en altijd wel iemand had om mee te praten.

Voordat we doorgingen naar de familie aan de kant van mijn gast vader, zijn we langs “Nederland” gereden. Of zoals de Amerikanen dat zo leuk zeggen; “Niedurlend”. Ze hadden er nooit over nagedacht, maar het stadje zit vol met Nederlandse geschiedenis! Er stond ook een leuke windmolen waarin ze van alles over Nederland vertelde en lieten zien. Echt heel leuk om een stukje Nederland in Amerika te zien op die manier!

Snel kwamen we in Keller aan, dicht bij Dallas, waar we de rest van de vakantie waren. Het was super gezellig, en ik kon het heel goed vinden met mijn twee ‘host nichtjes’ die gelukkig bijna elke dag langskwamen. Hier heb ik dan ook echt kerst gevierd, en zelfs nog een keer Sinterklaas gevierd! Zelf pepernoten gebakken en een echt Hollands pakjesspel gespeeld. Vooral gelachen om de Amerikaanse uitspraak van Nederlandse zinnen. Later die week ben ik naar The Nutcracker geweest, een ballet voorstelling. Het was echt heel mooi, en ik ben ontzettend blij dat ik ben geweest. Niet alleen was het prachtig om te zien, ik was ook heel blij dat Ashlyn, één van mijn ‘host nichtjes’, dezelfde liefde voor dans heeft als ik! We hadden dus genoeg om over te praten.

Al snel was het tijd voor de jaarwisseling, die ik eigenlijk twee keer heb gevierd dit jaar. De eerste keer aan de telefoon met familie en vrienden in Nederland, om 5 uur ’s middags, en de tweede keer echt om 12 uur ’s nachts. Ik vond dit nog moeilijker dan Kerst, maar ik had hier ook heel leuke familie om me heen met wie ik dit kon delen. Iedereen wist dat het een gekke jaarwisseling was voor mij, zeker zonder vuurwerk of oliebollen, maar ik moet zeggen dat het alsnog heel gezellig was. En nee, ze gingen niet allemaal om 12 uur al naar bed (tot mijn verbazing)! Ik denk dat die avond (ochtend…) één van mijn favoriete dingen is van die hele vakantie.

En dan daarna, nog even door naar Austin! Ik heb een dag doorgebracht met een Nederlandse vriendin die in de buurt woont van het appartement van mijn gast zus. Heel leuk om gewoon al het Engels los te laten en weer Nederlands te kunnen praten, al was het maar voor even. We betrapten ons er wel op dat we soms Engels tegen elkaar begonnen te praten! Heel gek! Die dag daarna ben ik naar een bruiloft geweest, wat ook een hele mooie ervaring was. Ik denk niet dat er een heel groot verschil zit in Amerikaanse en Nederlandse bruiloften, maar ik weet dat als ze van country muziek houden, dat dat een heel groot deel van de avond te horen is. Met alle danspassen die daarbij horen, die natuurlijk iedereen kent behalve ik, haha!

Het was even zuchten toen school weer begon, zeker omdat alle NSG-gangers nog een week vrij hadden, maar ik begon toen echt te realiseren dat dit jaar veel te snel gaat en dat ik echt alles eruit moet halen wat erin zit. En nu voetbal werkelijk is begonnen, gaat dat al een stuk makkelijker! We hebben al twee tournaments gespeeld, en gewonnen! Het is bijna belachelijk dat we nog meedoen, want we winnen alles dik. 16-0, 9-0, 14-3, 7-0, 9-0… Etc.! Maar dat betekent nog niet dat ik het niet erg vind soms wat eerder weg te gaan van school, om naar deze wedstrijden te rijden. Al zal ik opstaan om 6 uur ’s ochtends op een zaterdag niet missen ;).

Dit was het dan wel weer voor dit blog! Ik kan niet geloven dat mijn jaar er al weer halverwege op zit, maar dat geeft me alleen maar meer reden om van mijn laatste maanden te genieten! Er staat veel op de agenda, van Solo zingen voor een jury, dansvoorstellingen en voetbal wedstrijden, tot Prom en Graduation! Want ja hoor, ik heb bericht gekregen dat ik sowieso naar Prom mag (!!!) en dat mijn principal gaat kijken in hoeverre ik mag meedoen in de graduation ceremony! Ik heb er in ieder geval zin in!

Love,

Myrthe :)

Reacties

Reacties

Oma Annie

O Myrthe wat heb je het druk maar wat geweldig dat je dit allemaal mee mag maken. Ik geniet van je verhalen het zijn er nooit teveel.

Mama

Hi schat, klinkt weer goed ????. Time flies. ... ook wij tellen de maanden ... tot we elkaar weer zien. In de States! Yeah.
Take care ????
Dikke kus

Mama

Haha... ik zie vraagtekens ipv een leuk plaatje. Liefs x

Astrid

Hé Myrthe, klinkt goed! Geniet de komende tijd ... aftellen gaat namelijk nog sneller. :) liefs, ook van Felix, Julia en Hans XXX

Amazing stroopwafel

EN NOW SHE IS OFFICIALLY THE FIRST VERLAAK WHO PLAYED A SOCCERMATCH OVERSEAS.
PROUD OF YOU.
WORK HARD AND EARN YOUR SPOT. BE RUTHLESS AND OBKNOCKIOUS.
GAME ON MYRTH

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!