Myrthe in the USA!

Holidays!

Als er iets is waar Amerika bekend om staat, dan zijn het de feestdagen wel!

Een hele tijd geleden hebben we Veteran's day gevierd, niet heel speciaal naast het feit dat we gratis mochten eten waar we wilden omdat mijn gast ouders in de airforce zaten, daarnaast hebben we net mijn Sweet Sixteen gevierd en ook is Thanksgiving al weer voorbij. En ja hoor, de kerst muziek is ook al niet meer te ontlopen!

Mijn verjaardag was toch wel heel anders dan die in Nederland, maar niet persee op een negatieve manier. Ik heb ontzettend genoten van alle lieve berichtjes die ik heb gekregen, of het nou via Facebook was of dat je een deel uitmaakte van mama's cadeau aan mij; ik wil iedereen ontzettend bedanken ervoor! Y'all made my day!!

Vóór mijn verjaardag zijn we op 'vakantie' geweest voor een paar dagen, eerst op Zaterdag naar familie van mijn gast moeder om daar alvast een soort van pre-thanksgiving dinner te hebben (en om mijn fellow dutchie Iris op te halen want die ging mee!), en op Zondag ochtend door met (bijna) het hele gezin naar Louisiana, New Orleans om precies te zijn. Naast ontzettend te genieten van het Nederlands praten met Iris was ook de stad zelf geweldig! De cultuur die je daar vind is echt iets wat je bijna nergens anders zult vinden. Iedereen is trots om daar te wonen en dat laten ze dag en nacht zien. We hebben veel rond gelopen, op de eerste dag, langs de Mississippi rivier, en dat was heel mooi maar wel super koud... Haha! Dag, dag, hete Texas days ;)

De tweede dag hebben we in de ochtend een prachtig park bezocht en daar rustig rond gelopen en daarna hebben we een begraafplaats bezocht met alle graven boven de grond (sinds bijna alles daar onder de zeespiegel ligt) en ook zijn we veel door The French Quarter en Jackson Square gelopen. 'S avonds hadden we een plekje uitgezocht om te eten, (met een nederlandse owner!), en na een tijdje kwam er een man binnen gestormd die vertelde dat er mensen een paar blokken verderop aan het schieten waren. Iedereen leek gewoon heel rustig ermee om te gaan terwijl ik en Iris elkaar echt met grote ogen aankeken. Want dat is niet echt normaal voor ons! Gelukkig waren er geen doden gevallen, maar helaas wel veel gewonden.

En dan de laatste dag, die geweldig begon met een duik in het zwembad van het hotel! Het was nog steeds best koud buiten maar het water was heerlijk warm. Daarna koffers en tassen inpakken, maar voordat we terug reden nog lekker de stad in. Eerst even shoppen en lunchen in the mall en daarna met mijn gast moeder, Rachel en Iris naar een museum over de orkanen die de staat daar flink heeft getroffen; Rita en Katrina. Best heftig om te zien. Maar helaas komt aan alles een eind, en al snel (te snel) zaten we alweer in de auto naar huis.

Gelukkig had ik meteen de dag daarna al mijn verjaardag waar ik heel vrolijk van werd en de 26e vierden we Thanksgiving. Na een hele dag in de keuken te hebben gestaan, vooral mijn gast moeder dan, stond er 's avonds een geweldige maaltijd op tafel en dat was toch wel een heel mooi moment. Samen genieten van het lekkere eten en aan elkaar vertellen waar we dankbaar voor zijn, want soms moet je dat gewoon even genoemd hebben. Ik ben dan ook heel dankbaar voor mijn familie en vrienden in Nederland, maar om zeker niet te vergeten mijn familie en vrienden hier in Amerika.

Gister stond er een skype-date op de agenda met mijn dansgroep en in mijn volgende blog zou ik dan ook meer daarover vertellen samen met mijn eerste keer dat ik hier naar de kerk ben geweest; iets dat niet is te vergelijken met de kerk in Nederland!

Heel veel liefs,

Myrthe

Reacties

Reacties

Oma Annie

Wat gebeurt er toch veel Myrthe en wat kun je ervan genieten. Blijf ons op de hoogte houden zodat ook wij kunnen mee genieten. Ik ben blij voor jou.

Bas

(Alvast) Beste wensen voor 2016

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!