Myrthe in the USA!

Typically America!

Lieve, lieve Dutchies,

Nu ik hier al bijna 3 maanden (!!!) zit, heb ik al heel wat inzicht op het normale Amerikaanse leven. Ontbijt wordt elke ochtend gehaald bij Starbucks, Sonic (waarvan ik wel moet toegeven dat ze heel lekkere drinks hebben), Mac Donalds of iets dergelijke, en zelfs na school zijn veel studenten daar te vinden onderweg naar huis. Ik vind het nog steeds heel gek dat iedereen hier gewoon een eigen auto heeft en zelf overal heen kan rijden, en dat maakt het soms nog best lastig. Ik moet mijn host mom altijd vragen mij ergens heen te brengen of me op te halen, en dat is wel het laatste wat ik gewend was in Nederland.

Ook is het zo ongelooflijk lastig om jeans te vinden! Omdat ik (t.o.v. Amerikanen) heel lang ben, en ook redelijk slank, past bijna niks! Shoppen hier is over het algemeen wel heel makkelijk omdat er een aantal grote ‘malls’ zijn in de buurt met onder andere wat merken die ik ook in Nederland kon krijgen. Maar ook heel wat nieuwe winkels die ik zonder twijfel ga missen als ik terug kom!

Verder is het typisch Amerikaans om burgers te eten. Of het nou is als een snelle hap, of als avond eten in een echt restaurant, burgers zie je overal. En dus ben ik op zoek gegaan met mijn host mom naar de beste burger. McDonalds is zeker echt niet de moeite waard hier als je het mij vraagt. Verder hebben we Whataburger geprobeerd en dat was niet veel beter. Als derde zijn we naar TGIFs (Thank God It’s Friday) geweest en daar kwamen we al van thuis met blij gezichten. Maar de beste burger die ik tot nu toe heb gehad is bij Fuddruckers! Niet alleen kun je daar kiezen uit een zeer grote variatie, je kunt je eigen burger samenstellen. Dus als je een gewone burger bestelt kun je zelf kiezen wat je er op wil en hoeveel ervan; ge-wel-dig!!

En naast al deze typische dingetjes heb je natuurlijk ook dé feestdag in Oktober; Halloween! Op de Vrijdag voor Halloween ben ik naar mijn eerste American party geweest in Pearland, waar we het vierden met de andere exchange students in mijn area-groep. Ik vond het ontzettend gezellig, en heb daar dan ook mijn eigen pompoen omgetoverd tot een lantaarn & de titel ‘funniest costume’ gewonnen. Op de Zaterdag dat het echt Halloween night was heb ik heel veel snoep uitgedeeld aan alle kinderen die langs kwamen; die gekke Amerikanen nemen het veel te serieus… Haha! Ze rijden met het hele gezin van buurt naar buurt en bellen overal aan in een zo kort mogelijke tijd. Echt bizar! En ze zijn ook allemaal verkleed en dragen kussen slopen vol met snoepgoed met zich mee! Na een tijdje heb ik de film die ik aan het kijken was stop gezet en hebben ik, Rob en Monique buiten gezeten met onze snoep voorraad en het uitgedeeld.

Nu ik hier al een tijdje ben, begint school ook meer te wennen. Mijn dagen zijn lang, maar gelukkig niet al te saai. Soccer is ontzettend leuk en het ziet er naar uit dat ik in het hoogste team mag blijven spelen zolang ik veel blijf oefenen! Het begint ook makkelijker te worden om vriendinnen te maken, al ga ik het meeste om met een Deense exchange student met wie ik samen Forensic Science heb. Ik moet gewoon toegeven dat het lastiger is om vriendinnen te worden met Amerikaanse meiden omdat er op een of andere manier toch een groot cultuur verschil is.. Maar hopelijk ga ik dat over een tijdje ook meer begrijpen en begin ik daaraan te wennen.

Het weer hier is ongelooflijk bipolair; de ene dag regent het en de andere schijnt de zon volop, maar de laagste temperatuur die we hebben gehad was 15 graden dus eigenlijk mag ik niet klagen ;)

Heel veel liefs vanuit 'Murica!

Reacties

Reacties

Esther

Wederom heerlijk om jouw verhaal te lezen. Ik hoor steeds weer nieuwe verhalen en weetjes over dat (te) gekke land.
Veel plezier komende week. Liefs uit Nijmegen!
XXX mama

Dorian

Nice blog you have here. I find the views of a new arrival very interesting. Thank you for sharing your thoughts. I think this is helpful for me as a host parent. Good insight.

Thanks for sharing. And, I'm happy you are happy in your new home.

Oma Annie

Weer geniet ik van je verhaal dus ook wee te laat naar bed.
Heb ik er voor over. Mooie foto's en nu weer wachten op de volgende

Astrid

Hoi Myrthe,
Leuk om te lezen dat je het (nu) zo heerlijk naar je zin hebt. Geniet ervan, om niet te vergeten! Hier zijn 2 mensen aan de deur geweest met Halloween. Jules en Lieve. Thomas en Pepijn hebben het nog even geprobeerd bij ons, maar dat ging alleen om de snoep.
Groetjes van ons allemaal.

Rob Hunt

Well we know there's a Starbucks in Amsterdam Centraal Station because Monique always had to go there whenever we visited Amsterdam. So there's hope for you on your return to the Motherland...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!